sobota, 19 września 2015

Proteiny, emolienty, humektanty - przykłady masek

Jakiś czas temu pisałam o trzech grupach składników (wpis tutaj) - proteinach, emolientach i humektantach, tłumacząc ich znaczenie w pielęgnacji włosów. Dzisiaj przygotowałam dla Was przykładowy spis masek wg w/w grup :)





Maski proteinowe:
  • Kallos Keratin
  • Kallos Chocolate
  • Kallos Latte
  • Latte Serical
  • Biovax proteiny mleczne
  • Biovax keratyna + jedwab
  • Jajeczna maseczka Babuszki Agafii
  • Bingo, maska do włosów ze spiruliną i keratyną
  • Ziaja, Kozie Mleko, maska intensywnie kondycjonująca z keratyną

Maski emolientowe:
  • Kallos Cherry
  • Kallos Banana
  • Kallos Omega
  • Kallos Blueberry
  • Planeta Organica, gęsta, czarna marokańska maska
  • Planeta Organica, toskańska maska do włosów suchych i zniszczonych
  • Planeta Organica, tajska maska do włosów "Blask i siła:
  • Biovax, naturalne oleje
  • Biovax, do włosów suchych i zniszczonych
  • Biovax, do włosów blond
  • Ziaja, maska - masło kakaowe
  • Yves Rocher, Reparation, Nutri-Repair Mask

Maski humektantowe:
  • Biovax, do włosów ze skłonnością do wypadania
  • NaturVital aloesowy
  • Equilibra aloesowa (należy uważać, ponieważ w składzie posiada też keratynę, przy codziennym stosowaniu można przeproteinować włosy)
  • Alterra, aloes i granat
  • Pilomax, Maska aloesowa Wax

To są jedynie moje propozycje i przykładowe spisy masek, które używałam sama lub mam zamiar po nie sięgnąć. Pisząc w przyszłości recenzje będę tutaj od razu wrzucać linki do nich i uzupełniać listy :)

Pozdrawiam, Nika

10 komentarzy:

  1. Miałam Biowaxa do włosów ze skłonnościa do wypadania i alterrę granat i aloes. Obydwie naprawdę bardzo przypadły mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie ten Biovax z aloesem to był numer jeden przez jakiś czas ;) najlepsza maska jaką miałam do tej pory :)

      Usuń
  2. Uwielbiam maskę z Biovax'a - naturalne oleje. =)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dobry spis, przydatny;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oooooo, super! Od dawna szukałam podobnej listy!

    U mnie najlepiej sprawdza się Kallos Silk (emolientowa), dawniej Keratin, Biovax do włosów słabych i ze skłonnością do wypadania (też emolientowy), słabiej wypada ten do suchych i zniszczonych.

    Buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Nominowałam Cię do Liebster Blog Award :) po więcej informacji zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń