piątek, 14 sierpnia 2015

Prostowanie keratynowe ENCANTO - "domowy salon fryzjerski"

Wszystkie zabiegi, które wiem, że nie wymagają wybitnie specjalnej wiedzy i zdolności staram się przeprowadzać w domu. I tym razem, gdy zdecydowałam się na prostowanie keratynowe, sama zamówiłam przez allegro zestaw do zabiegu i wraz z pomocą mamy przy nakładaniu keratyny i odżywki, prostowanie wykonałam sama.


W ten sposób cały zabieg wyniósł mnie 60zł, a nie około 400 lub więcej - tak jak się płaci w salonie.
Jak zaczęłam całość o godzinie 12, to skończyłam o 16. Sądzę, że wiele krócej fryzjerka ENCANTO nie robi.



Zabieg ENCANTO - co to takiego?

Jest to zabieg keratynowego prostowania włosów - czyli wprasowanie we włosy za pomocą prostownicy keratyny (białka, które jest ważnym elementem organizmu człowieka i podstawowego budulca włosów i paznokci), dzięki czemu włosy są miękkie, błyszczące, zdyscyplinowane i nie puszące się. "Skutkiem ubocznym" jest wyprostowanie włosów, ponieważ głównym zadaniem zabiegu jest uzupełnienie keratyny we włosach, czyli odbudowa struktury włosa. Efekt prostych włosów może utrzymać się od 3 do 6 miesięcy (wg producenta), jednak znam przypadki, że przy odpowiedniej pielęgnacji okres ten wydłużył się nawet do 9 m-scy.

Pierwszy raz ENCANTO robiłam w kwietniu b.r, włosy proste były przez miesiąc - są one krótkie i ścieniowane przez co bardzo szybko zaczęły mi się wywijać końce. Puszyć zaczęły mi się dopiero teraz, dlatego zdecydowałam się ponownie na zabieg.

Przeciwwskazania:
  • ciąża
  • karmienie piersią
  • należy stosować dwa tygodnie po ostatnim farbowaniu lub przed.
Zamawiając zestaw w opakowaniu otrzymałam:


  • 3x50ml - szampon, keratyna, odżywka
  • ochronna maseczka na twarz
  • rękawiczki
  • instrukcję przeprowadzenia zabiegu
Dodatkowo potrzebne są jeszcze:
  • miseczka
  • pędzelek do aplikacji
  • grzebyk
  • prostownica nagrzewająca się w temp. 210-230 st. C.
Instrukcja przeprowadzenia zabiegu prostowania włosów ENCANTO:
  • Na początku myjemy 2 lub 3 razy włosy szamponem oczyszczającym, który otrzymaliśmy w zestawie. Ma to na celu wypłukanie wszystkich kosmetyków, które były w ostatnim czasie nakładane na włosy oraz pozostałości z farbowaniu, czyli ogólnie mówiąc wszelkich zanieczyszczeń, które osadziły się na naszych włosach. Włosy należy odsączyć w ręcznik, aby pozostały wilgotne i rozczesać.

Ważne jest, aby wykonując kolejne kroki przebywać w dobrze wentylowanym pomieszczeniu oraz mieć maseczkę na twarzy, ponieważ podczas nakładania keratyny, suszeniu włosów i prostowaniu wydziela się drażniący "dymek" i zapach.


  • Nakładamy rękawiczki, wstrząsamy mocno buteleczką z keratyną, przelewamy do miseczki i nakładamy pasmo po paśmie, 1-2cm od skory głowy po same końce. 

  • Gdy pokryjemy całe włosy keratyną, należy odczekać 15 minut, następnie suszymy je średnim nawiewem do całkowitego wyschnięcia i prostujemy prostownicą rozgrzaną od 210 do 230 st.C. 6-7 razy każde pasmo.
  • Po wyprostowaniu włosów należy odczekać 30 minut.
  • Myjemy ponownie włosy szamponem oczyszczającym z zestawu, osuszamy ręcznikiem, tak aby pozostały wilgotne i nakładamy na nie odżywkę po prostowaniu. Preparat również aplikujemy 1-2 cm od skóry głowy po same końce. Gdy zakończymy ten etap zabiegu musimy odczekać ponownie 15 minut i spłukać włosy wodą, aby pozostało na nich 50% odżywki.

  • Suszymy włosy suszarką do całkowitego wyschnięcia i powtarzamy tą samą czynność z prostowaniem, co poprzednio, czyli każde pasmo po 6-7 razy.
I ZABIEG SKOŃCZONY - można się cieszyć ładnymi odżywionymi włosami.

Po zabiegu nie ma żadnych ograniczeń w myciu, można już to zrobić na drugi dzień. Należy pamiętać jedynie, aby:
  • szampon nie zawierał mocnych detergentów SLS lub SLES
  • oraz soli - czyli SODIUM CHLORIDE
  • ograniczyć stosowanie kosmetyków z ciężkimi silikonami
  • uważać na alkohol w składzie, głównie ALCOHOL DENAT
Częściej niż przed wykonaniem zabiegu należy stosować odżywki/maski z keratyną, aby uzupełniać to, co zaczyna się pomału wypłukiwać, jednak należy to robić z ograniczeniem i nie stosować wszystkiego, co z keratyną po każdym myciu, ponieważ można doprowadzić do przeproteinowania włosów - co ja uczyniłam po pierwszym przeprowadzonym zabiegu (ale jak to wiadomo.. każdy uczy się na swoich błędach ;) )

Po zabiegu nie można zapomnieć o olejowaniu włosów, maskowaniu i takim ogólnym odżywianiu ponieważ pod keratyną są nadal te same suche zniszczone włosy i gdy wypłucze się na dobre keratyna można być rozczarowanym stanem swoich włosów.

I teraz najważniejsze, efekt:

PRZED:


PO:




Jedyną rzeczą, która bardzo nie podoba mi się przy prostowaniu to fakt, że zabieg bardzo rozjaśnia kolor farbowanych włosów. Za dwa tygodnie będę zmuszona pofarbować włosy, niestety w ciemnym kolorze czuję się bardzo dobrze i jest w nim zdecydowanie lepiej :) kolor współgra z kolorem oprawek od okularów i moich włosów.

I wszystkim, którzy mają zniszczone włosy rozjaśnianiem, farbowaniem, dekoloryzacją, źle dobraną pielęgnacją polecam zabieg ENCANTO, który pomoże wrócić do zadowalającego nas stanu włosów ;)

Pozdrawiam, Małgosia!


20 komentarzy:

  1. Kurcze, podchodzę do tego jak pies do jeża, ale marzą mi się takie idealnie wygładzone włosy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O mamo, jaki świetny efekt :) Ja sama mam proste włosy, więc nie skorzystam z niego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi głównie zależało na tym, aby były wygładzone i żeby się nie puszyly. Pewnie zaraz będę je zawijac i zaplatac, żeby chociaż trochę się pofalowaly :)

      Usuń
  3. Wyszło super, ale takie delikatne fale na Twoich włoskach jakoś bardziej mi się podobają. =)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już jakieś baaaaaardzo delikatne się robią :) sądzę, że jakbym miała dłuższe włosy i nie "załamywałyby" mi się na barkach to byłyby dłużej idealnie proste :)

      Usuń
  4. Świetny efekt. Ja mam naturalnie proste włoski... A tak bardzo chciałbym spiralki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow, warto było! Ja robiłam raz, ale u fryzjera :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale efekt! Daj znać za jakiś czas czy się utrzymał :)

    OdpowiedzUsuń
  7. jedno wielkie wow ! ;) poważnie się zastanawiam nad tym zabiegiem w domowych warunkach :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetnie! Oj przydałoby się to moim puszącym się włosom! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Głównie dlatego się zdecydowałam na ten zabieg =)

      Usuń
  9. Świetny efekt! Nie ma możliwości, że z włosami coś się stanie? Np. po przypalają się końcówki lub cokolwiek robiąc to samemu? Zapraszam do siebie : http://patt--blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli będziesz robić wg instrukcji to nic się nie stanie. Ale po prostowaniu keratynowym warto podciąć końcówki i je wyrównać :)

      Usuń