czwartek, 30 lipca 2015

Jaki olej dla moich włosów?

Dzisiaj temat wpisu wybraliście sami :)

Ale od początku…

Wiecie już po co olejuje się włosy i jakie płyną z tego korzyści, jeżeli ktoś uważnie czyta i przegląda moje posty  to umie określić porowatość, więc dzisiaj przyszedł czas na dobór oleju względem porowatości włosów ;) 
Na dniach pokażą się metody olejowania i już będziecie w pełni świadomi, aby móc spokojnie wziąć udział w akcji w sierpniu :)

źródło

Przygotowałam dla Was listę, dzięki której łatwiej będzie dobrać Wam odpowiedni olej dla swoich włosów, ale zawsze będę to powtarzać – czasami warto eksperymentować i nie trzymać się sztywno pewnych reguł, ponieważ u jednego się potwierdzi poniższa lista, a u drugiego nie. Oleje można używać solo, mieszać ze sobą  - można wtedy uzyskać lepszy efekt, stosować tylko do olejowania włosów na długości, ale również do zabezpieczenia końcówek.

Olejowanie jest jednym z najefektywniejszych metod pielęgnacji włosów, u niektórych widać szybciej efekty, inni muszą się uzbroić w cierpliwość. Ważne, aby olej był czysty, bez domieszek, nierafinowany i tłoczony na zimno. To, czy olej wnika we włosy zależy od tego  z jakich składa się kwasów. Włosy niskoporowate będą wolały oleje o małych cząsteczkach, nasycone (czyli masła, które dobrze wnikają), wysokoporowate – oleje o dużych cząsteczkach, wielonienasycone (zawierają kwasy omega-3 i omega-6) i jednonienasycone (zawierają kwasy omega-9, wnikają lepiej niż oleje wielonienasycone i słabiej niż masła), a dla włosów średnioporowatych – oleje jednonienasycone (kwasy omega-9).

źródło


Jeżeli już wiecie jaki olej pasuje do Twoich włosów to teraz wypiszę które są jednonienasycone, wielonienasycone i nasycone. Będzie zdecydowanie łatwiej znaleźć odpowiedni olej, niż miałabym to robić poprzez dopasowywanie oleju do porowatości (po prostu będę miała mniej pisania i nie będę się powtarzać :P )


Zaczniemy od olei nasyconych (oleje stałe i masła):
  • olej kokosowy
  • olej palmowy
  • olej słonecznikowy
  • olej rycynowy
  • masło kokosowe
  • masło shea
  • masło cupuacu
  • masło mango
  • masło tucuma


Oleje jednonienasycone (kwas oleinowy omega-9):
  • oliwa z oliwek
  • z orzechów macadamii
  • z orzechów laskowych
  • z nasion papai
  • z pestek śliwki
  • ze słodkich migdałów
  • z pestek brzoskwini
  • z pestek moreli
  • z pestek wiśni
  • z orzechów arachidowych
  • arganowy
  • ryżowy
  • z baobabu
  • sezamowy
  • tamanu
  • z avocado

Oleje wielonienasycone (kwas alfa-linolenowy omega-3 i linolowy omega-6):
  • lniany
  • konopny
  • żurawinowy
  • jeżynowy
  • słonecznikowy
  • sojowy
  • kukurydziany
  • z nasion czarnej maliny
  • z nasion czerwonej maliny
  • z truskawki
  • z pestek arbuza
  • z nasion czarnej porzeczki
  • z nasion jabłka
  • z pestek dyni
  • z orzechów włoskich
  • z krokosza barwierskiego
  • z róży piżmowej
  • z pachnotki
  • z wiesiołka
  • z męczennicy
  • z komosy
  • z kiełków pszenicy
  • z czarnuszki siewnej
  • z nasion bawełny
  • z ogórecznika lekarskiego
  • z amarantusa
  • z linianki siewnej

 Jeżeli dany olej się u Was nie sprawdzi, nie wyrzucajcie go - możecie go mieszać z innymi uzyskując być może lepsze efekty, niż jak był używany solo.

To chyba wszystko, co chciałam Wam przekazać, jeżeli coś jeszcze przyjdzie mi na myśl to na pewno tutaj dopiszę.

Macie już swój ulubiony olej, który działa u Was cuda, czy dopiero będziecie go dobierać?

Pozdrawiam, Nika! :)



12 komentarzy:

  1. Kochana, świetny spis olejów, bardzo przydatne! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A olej musztardowy do jakich włosów?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. do wysokoporowatych, jest to olej wielonienasycony :) (jak się mylę, to poprosiłabym, aby ktoś poprawił)

      Usuń
  3. bardzo fajna sprawa na pewno spróbuje:D

    OdpowiedzUsuń
  4. Mialam kiedys ambitny plan przetestowania kazdego oleju, ale po ilosci to raczej niemozliwe:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. możliwe :D też mam taki plan :D albo miałam, póki nie znalazłam odpowiednich dla siebie :)

      Usuń
  5. U mnie świetnie sprawdza się lniany i na przykład makadamia, a źle kokosowy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. u mnie świetnie sprawdzają się lniany i ze słodkich migdałów :) ale ostatnio zaczęłam sobie mieszanki robić :)

      Usuń
  6. Ja mam wrażenie, że moje włosy chłoną każdy olej, jakim je potraktuję. Są suche z natury i bardzo dobrze na nie działają oleje.

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie lniany, sezamowy i z pestek śliwki... Ale poszukuję bardzo oleju z czarnuszki ;)

    OdpowiedzUsuń